top of page

Veiarbeid-sjokoladekake

Rask suksess i barnebursdag

Dette er verdens enkleste sjokoladekake, og samtidig en sikker vinner hos ungene. Når tiden igjen er inne for å arrangere barnebursdag, blir det ofte litt stress. Uansett hvor godt man planlegger, og selv om man selvfølgelig vet datoen i god tid... Derfor er dette virkelig et godt tips! Verdens raskeste og enkleste sjokoladekake, som samtidig er garantert å skape jubel rundt bordet. Denne kaken ble servert nylig, på minstemanns 4-årsdag. Gutta hylte av fryd, og asfalterte hele bordet :) Til kaken brukte jeg en vanlig langpanne-sjokoladepose og tilhørende glasur. I tillegg kjøpte jeg ett sett med små og rimelige anleggsbiler/maskiner på Clas Olsson (finnes i mange billig-butikker). NB: Det er viktig å beregne ett kjøretøy per deltager i bursdagen, ellers risikerer du slåsskamp rundt bordet. Jeg lagde kaka i en langpanne. Deretter delte jeg den opp i tre biter, i ulik størrelse. Så stablet jeg bitene oppå hverandre, og limte dem sammen med glasur. Resten av glasuren smurte jeg over kaka (ikke vær gjerrig med glasuren, jeg skjønte etterpå at den var viktig i asfalteringsarbeidet:)) Til slutt satte jeg utover gravemaskin, veivals, lastebil, osv... Ikke noe pirk og pynt, bare ett tall på toppen og så kunne jeg ta i mot jubelen!

Følg
Paulines
Påfunn
  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
Tidligere innlegg:
bottom of page